Rozporządzenie zostało wydane na postawie art. 9 ust. 7 ustawy z dnia 9 marca 2017 r. o systemie monitorowania drogowego przewozu towarów (Dz. U. poz. 708).
Rozporządzenie określa:
- sposób przesyłania, uzupełniania i aktualizacji zgłoszenia oraz sposób uwierzytelniania zarejestrowanego użytkownika Platformy Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych, zwanej dalej „PUESC”;
- sposób postępowania podmiotów wysyłających, podmiotów odbierających i przewoźników w przypadku niedostępności rejestru zgłoszeń;
- organ Krajowej Administracji Skarbowej, do którego jest przesyłane zgłoszenie w przypadku niedostępności rejestru zgłoszeń;
- wzór dokumentu zastępującego zgłoszenie wraz z objaśnieniami (który stanowi załącznik do Rozporządzenia).
Pełną treść Rozporządzenia, wraz z załącznikiem, zamieszczamy poniżej ->